budowa Trzeciej Świątyni w Jerozolimie

w poprzednich artykułach i notkach, napisałem między innymi o Abrahamie Abulafii, Izaaku Ślepym, Chaimie Vitalu i Izaaku Lurii, o wygnaniu z raju, i wygnanie z raju cz2, umieściłem też na portalu blogowym stronę ze zbiorem linków dotyczących tematu Kabała W ostatnim tekście piszę o dzikich instynktach w człowieku, i jak na to patrzy stara hebrajska tradycja dzikie instynkty w czlowieku Teraz napisze słów kilka o Świątyni w Jerozolimie

Od zburzenia Drugiej Świątyni w Jerozolimie niedługo minie prawie dwa tysiące lat. Druga Świątynia przetrwała około pięćset lat. I zburzona została w latach 70- 73 tak zwanej ery Dionizyjskiej, albo Dionizjańskiej. Dlaczego Dionizyjskiej? Dlatego że to Dionizy Syryjczyk zaproponował obliczanie czasu, i dzielenia czasu na przed naszą erą, i od naszej ery. Zniszczona została przez armię rzymską po wielkim powstaniu wolnościowym -jakie w Izraelu miało miejsce. Więc za pięćdziesiąt lat minie dwa tysiące lat od czasu kiedy Druga Świątynia została zburzona.

Druga Świątynia źródło wikipedia

Cały czas jednak trwają jednak przygotowania do budwy Trzeciej Świątyni. Budowa Trzeciej Świątyni ma ogromne znaczenie, zarówno dla chrześcijan, jak i dla wyznawców Judaizmu. Nawet bardziej dla chrześcijan. Największym problemem jest oczywiście oczyszczenie Wzgórza Śawiątynnego. Budowa Świątyni wymaga, ażeby Wzgórze Swiątynne zostało uprzednio oczyszczone. Jednak cały czas pojawiają się znaki związane, z Trzecią Świątynia. Ludzie mają różnego rodzaju wizje i sny związane ze Świątynią i jej budową. Także miałem takie. Może nie osobiście ja, ale działy sie w moim domu. Podczas wizyty mój znajomy, którzy do mnie przybył w odwiedziny, śpiąc słyszał jak grają same instrumenty muzyczne -chodzi o gitary. Także siostra która mnie odwiedziła, wczesną jesienią, we wrześniu albo na początku października, narzekała że nie mogła spać, ponieważ przeszkadzały jej grające gitary. Gdy tylko zaczynała zasypiać, gitary zaczynały grać. Oczywiście nie uwierzyłbym w tą historię, a nawet potraktoałem ja na początku jako żart. Ale po chwili przypomniałem sobie, że wcześniej znajomy który spał u mnie w tamtym pokoju -słyszał także grające gitary. Wcześniej wspominał o tym sąsiad, że w nocy ktoś podobno gra na gitarze /gitarach i  ze w związku z tym nie może się wyspać.

poprzednia notka dzikie instynkty w czlowieku podobne wpisy poświęcone tematyce kabały

księga wędrówki dusz, kabalista Chaim Vital -poczet wielkich kabalistów

Kabalista Izaak Luria Abraham Abulafia

kabalista Izaak Ślepy czy bedzie koniec swiata?

wyganie z Raju -kabała

malarstwo i sztuki plastyczne, zbiór linków:

Rozkład jazdy malarstwo i sztuki plastyczne

tu strona z linkami do wpisów o tematyce związanej z kabałą Kabała

moda, komputer, sztuka, kabała,
moda, komputer, sztuka,kabała

1 komentarz do “budowa Trzeciej Świątyni w Jerozolimie

  1. Pingback: Kabała wpisy | moda komputer sztuka

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.